måndag 27 oktober 2008

Ännu en målfest!

Vilken vecka!!!
I onsdags vann Barca med 5-0 mot Basel i champions league efter en strålande insats.
Igår var det dags för ligamatch mot Almeria som har överraskat i år och låg på en sjätteplats inför matchen.

Barca rivstartade matchen med ett väldigt högt tempo och redan efter 36 min ledde Barca med 5-0 där Samuel Eto'o gjorde 3 mål på mindre än 20 min (hans mål kom mellan minut 5-24) och jag är säker på att alla Barcafans är överlyckliga att han inte blev såld i somras.

Som jag tidigare har sagt så kan man tydligt se att Guardiola har förändrat väldigt mycket på så kort tid och om man tittar på vilka som startade matchen igår så var bara Alves ny.
Guardiola har skapat en stämning i laget som man kan säga är lite som musketörernas motto:
"En för alla och alla för en" och det var många som tvivlade på att han var rätt man att leda laget men även om vi bara är i Oktober nu och Barca har inte vunnit nåt än så tycker jag att Laporta gjorde rätt som valde att chansa med honom för Guardiola förespråkar det som alla barcafans vill se, offensiv fotboll med få tillslag och aldrig sluta anfalla.

Nästa ligamatch åker vi söderut och spelar mot Malaga som vann borta mot Sevilla i helgens omgång, det känns som att vi barcafans börjar bli lite bortskämda och tror att vi ska vinna lätt men det kan nog bli en ganska jämn match men jag tror och hoppas givetvis att det blir 3 nya poäng .

God natt allihopa och Visca el Barca!!!!

Barca - Almeria 5-0
1-0, min.5: Eto'o. 2-0, min.13: Henry. 3-0, min.20: Eto'o. 4-0, min.24: Eto'o.
5-0, min.36: Alves.

Inga kommentarer: