söndag 12 oktober 2008

Första inlägget

Eftersom det är landslagsupppehåll nu och vi har totalt 17 barcaspelare borta pga VM-kval så finns det ju inga Barcamatcher att skriva om.
Men jag tänkte skriva om just de barcaspelarna som har spelat idag och hur det gick för dem i sina respektive landslagsmatcher.


Afrikakvalet:

Samuel Eto'o - spelade 90 min och gjorde 2 mål (varav ett på straff) i Kameruns 5-0 seger mot Mauritius och var lysande (hoppas formen håller i sig)
Yaya Touré - Har inte fått så mycket speltid i Barca i år men idag när Elfenbenskusten slog Madagaskar med 3-0 så spelade han 90 minuter och gjorde en mycket bra match, hoppas att han kommer tillbaka i den form han hade förra säsongen.
Seydou Keita - Stod för 1-0 målet när Mali slog Tchad med 2-1 och även Keita fick spela hela matchen.


Sydamerikakvalet:

Lionel Messi (världens bästa fotbollspelare just nu) och Martin Cáceres möttes i dag när Argentina slog Urugay med 2-1, där Messi gjorde 1-o målet på nick efter endast 6 minuters spel.
Messi fick spela nästan hela matchen (89 min) medans Cáceres fick spela hela matchen till vänster i försvaret för att försöka stoppa Messi, en i princip omöjlig uppgift.


Europakvalet:

Bojan, Sergio Busquets och Gerard Piqué spelade i Spaniens U21 förlust mot Schweiz (1-2) där Busquets fick göra mål i sin debutmatch.
Alla tre gjorde annars en hyfsad match.
När Spaniens A-landslag slog Estland borta med 3-0 så fick Barcaspelarna starta.
Xavi spelade 90 min som vanligt och stod för en assist medans Barcas kapten, Carles Puyol, gjorde 3-0 målet. Andres Iniesta gjorde som vanligt en grym insats på vänsterkanten och visade att hans storform håller i sig.
Thierry Henry och Eric Abidal spelade båda 90 min i 2-2 matchen borta mot Rumänien. Henry missade några målchanser men jobbade och slet som vanligt medans Abidal gjorde en stabil insats.
Eidur Gudjohnsen - Spelade 90 min när Island förlorade borta mot Holland men gjorde inte mycket väsen av sig.

På onsdag är det VM-kval igen och då återkommer jag med fler Barcanyheter.
Och så hoppas jag att spelarna kommer tillbaka friska inför nästa ligaomgång då vi åker till Baskien för att spela mot Athletic Bilbao men tills dess ha det gött och Visca el Barça!

Inga kommentarer: