söndag 30 november 2008

MESSI!!

Messi är enligt mig världens bäste fotbollsspelare för tillfället.

Om ni såg matchen mot Sporting i Champ league och gårdagens match borta mot Sevilla så håller ni säkert med mig om att det finns ingen annan just nu som honom.
Det är inte bara för att han gör mål utan för allt annat som: skapar lägen åt andra, dribblar sig förbi sina motståndare (som om de vore pojkspelare jämfört med honom), har bollen klistrad vid fötterna (otrolig teknik!), jobbar och sliter i försvarsspelet och är otroligt ödmjuk om man jämför med de andra stjärnorna (enligt Cristiano Ronaldo så tycker ju han att han själv är på plats 1,2 och 3 i världen...)

Om Sevilla matchen och Samuel Eto'o

Jag tycker att vi gör en kanonmatch mot Sevilla, 3-0 borta och drygt 65% bollinnehav säger allt.
Eto'o kallas i spansk press för "konservöppnaren" eftersom han oftast gör första målet i matchen och därmed öppnar upp matchen så att det andra laget måste anfalla vilket oftast skapar fler chanser för Barca.
Han är en fantastisk målskytt och som han pressar och stressar motståndarna gör att Barca kan vinna tillbaka bollen mycket fortare.

Xavi, spelmotorn och nytt kontrakt

Ännu en stormatch av Xavi som visar gång på gång att han är en utav de bästa mittfältarna i världen.
Han kontrollerar och styr hela Barcas spel och det glädjer mig att han har kommit överens med klubben om ett nytt kontrakt som går ut 2014 vilket innebär att han kommer att avsluta sin karriär med den enda klubb han spelat för.

Nu ser jag framemot nästa helgs toppmatch mot Valencia och inatt tänker jag sova extra gott med tanke på att våra ärkerivaler Real Madrid spelar uruselt för tillfället och vi leder ligan med 5 poäng före Villareal.

God natt och Visca el Barca!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Först och främst,tack för en bra blogg. Det finns inga bra Barcabloggar i Sverige så du har gjort mig och mina Barcapolare jätteglada!
Håller med om att Barca är fantastiskt bra i år och att Messi el Xavi förtjänar guldbollen!

mvh Barca fan från Stockholm