fredag 12 december 2008

Barca - Madrid

Inför el Clasico!

Då var det äntligen dags för årets fotbollsmatch på Camp Nou, Barca - Madrid kl 22.

Jag måste erkänna att jag är lite nervös inför morgondagens stormatch, alla här i Barcelona förväntar sig att vi ska vinna lätt och i pressen skrivs det att alla vill se ännu en 5-0 match, precis som den underbara natten år 1995 den 8 jan då Romario stänkte in 3 mål och Guardiola bidrog med 2 assists men alla vet att Madrid har den där turen som krävs för att vinna och vi måste spela på topp under 90 min med mycket bollinnehav och se till att real får jaga boll.

Jag tror att nyckeln kan bli Messi och då tycker ni säkert att det är självklart men vad jag menar är att alla i Madrid kommer att fokusera mest på Messi, det snackas tom om att de ska spela med 5 i backlinjen och då kommer Ramos och Drenthe att följa Messi vilket innebär att Etoo och Henry kommer att få lite mer frihet.

Om vi spelar som vi har gjort de senaste matcherna med mycket bollinnehav och hög press och ett snabbt passningspel så spelar det ingen roll om Madrid ställer upp med 4 el 5 försvarare, jag tror att vi vinner med 3-1 och jag hoppas att det blir en riktigt bra match för jag ska faktiskt gå och se den på Camp Nou!!!

Hoppas mitt nästa inlägg på söndag blir positivt och att alla ni Barcafans får anledning att fira imorgon, tills dess ha det bra och Visca el Barca!!!

Inga kommentarer: